Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Vuxen?! del 2

Kategori: Allmänt

Här om dagen hade vi fikakalas för E11. Det var jättetrevligt och tårtan var superb. Hockeyn på tv:n var inte världsklass men det fick fungera ändå. Vid ett tillfälle slog det mig. Tänk om någon av alla de här vuxna människorna kommer på mig. Kommer på att jag egentligen borde sitta vid barnbordet och kladda. Det var första gången jag kände att jag inte var så gammal som jag faktiskt är. Lite läskig känsla men ändå ett jättetecken på självdistans tycker jag. Jag bara satt där på golvet i strumplästen och frossade i vaniljjätten och nybakta bullar och kände att, fan vad folk är vuxna här. Så här vuxen är inte jag på riktigt.
 
Känslan gick över ganska fort men jag har kvar minnet av känslan och jag gillar det. Det kändes bra att se på min tillvaro lite snett bakifrån. Lite som om jag satt i sandlådan med snoret rinnande under näsan och ett krampaktigt tag i en leksaksbil med tre hjul medans de där moppekillarna stog en 50 meter bort vid lyktstolparna och spottade på marken. Härligt!
 
Idag har jag känt mig som en tonåring då jag faktiskt har skrivit in mig på körskolan och köpt ett teoripaket för tusen baloobas. Baloobaskursen ligger, för er som inte vet det, exakt på samma nivå som seken. När jag stog där inne i receptionen fick jag ett sms om att mina skäggprylar hade kommit och helt plötsligt blev jag 25.
Sen gick jag och mötte J och vikankallahenneMaja på Bistron och när vi gick därifrån hade jag hunnit bli 48 och direktör. I alla fall runt magen.
 
nu är jag nog ungefär 34 år ung och inskriven som lärling i vuxenvärlden. På lördag ska jag ansvara för fiskdammen och då är man ju faktiskt vuxen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: