Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

YOLO!

Kategori: Allmänt

I mina yngre år trodde jag mig vara något av en språkutveklare. En härlig grabb som i umgängeskretsen hjälpte till att komma med nya fyndiga begrepp för diverse olika ting. Så var det nog inte nu när jag tänker efter. Jag hakade nog mest på de nya begreppen mina polare myntade med jämna mellanrum. 
Hemma har det inte pratats mycket slang vad jag veet. Hemma pratar vi så korrekt det bara går. D.v.s. så jävla mycket västerortsslang som far och mor kläckte ur sig som dom bara kunde, men eftersom dom var vuxna i min värld så pratade ju inte dom slang. Det har tjackats prylar och folk har polat utan att jag har tänkt på att så här pratar man ju för faan inte.
Nu säger jag inte att jag är bättre. Tvärtom. Jag är en stark förespråkare för slanguttryck i vardagen och tycker att slang är oerhört viktigt för språkets utveckling men, här kommer det, dagens jävla ungdom asså!!
Att förkorta ord. På riktigt förkorta ord är väl fan inte slang och språkutvekling? Det handlar ju endast om lathet.
Att det så kallade ordet LOL existerar i tal är för mig helt obegripligt. Hur kan en från skriftspråket (chat) förklaring på en aktion bli till ett ord som används för att förklara något man uppenbarligen inte gör?
Laughing out loud! Antingen så garvar man väl högt, rakt ut eller så gör man det inte? Idioter!
 
Jag skulle skriva om något annat men det har jag glämt vad det var.
 
Det finns en bok som heter Svenska skrivregler. Den ska jag köpa, läsa och lära mig. Sen ska jag gnälla på som fan och korrigera varenda jävel.
 
YOLO

Kommentarer


Kommentera inlägget här: