Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Borrsväng nu!

Kategori: Allmänt

I morgon bitti är det jag som drar till kvackaren för mitt livs första antibiotikarecept.
Ni hörde rätt. Jag är 33 (snart 34) och har aldrig i mitt liv behövt ta antibiotika men nu viker jag fan ner mig. Jag har klarat dagen ganska bra men det beror endast på att jag hittat en kombination av medikament som dövar smärtan.
2st Treo Löses med fördel i en kopp vätska.
1st Pinex (likvärdigt med 500mg alvedon)
1st Ibuprofen (likvärdigt med en stor jävla iprenman)
Denna kombinationen gör ju naturligtvis att jag får en enorm magkatarr bara jag tittar på tabletthögen så då har jag hittat balansen med
1st Rennie för att dämpa magsyran och
1st Gaviscone som lägger sig som isoleringsskum över magmunnen så ingenting ska bubbla upp och orsaka en riktigt obehaglig smärta och panikkänsla.
Jag vill inte veta vad lever och njurar tycker om det här. Det är ju inget jag har för avsikt att göra till en trend men fan ta världen om inte jag får medicin som fungerar. Då blir det verktygslådan och medeltida fasoner.
 
Nu är det ta mig fan nog! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: