Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Flight AFR1462

Kategori: Allmänt

Man ska inte kolla på flightradar24.com när man väntar hem någon. 
Det är ungefär 6 miljoner flygplan uppe i luften och man ser alla. Och helikoptrar. Det kan inte få plats så många farkoster där uppe på en och samma gång. Helt tokigt.
 
Jag har i alla fall packat ner vinterjackor och jeans till båda damerna och skor till E så dom inte ska frysa alltför mycket när dom landar i fimbulvinterns grepp. 
Hoppas att gaten fungerar så det inte bli som när jag kom från Thailand första gången.
 
Det var i Januari vill jag minnas och min flight var några timmar försenad. Jag var kanske inte helt förutseende i mitt klädval men jag räknade inte med att gaten som sagt skulle vara ur funktion när jag klev av på plattan i en fantastisk snöstorm och några härliga minusgrader iförd riktigt trasiga jeans, t-shirt och ett par snajdiga flip-flops.
Spelade extra kylig när jag hälsade på securitasvakten med ett "Fint väder här i svedala!". Han hade nog stått där och väntat ett tag eftersom han inte tyckte jag var ett dugg rolig.
Snabb var jag av planet och lyckades vara en av de första att få min väska så jag skulle komma därifrån snabbast av alla.
Om jag bara inte hade sett ut som jag gjorde (Jag hade dreads också) och visslat på "Easy skanking" av Bob Marley. Tullen ville prata med mig.
Men den rara tulltösen fick gärna rota igenom mina reskläder efter tre månader i Sydostasien. Klart man ställer upp.
 
Nu bär det strax av emot Arlanda. Dom flyger just nu över feskechörrkha.
Jag har inte dammsugit.

Kommentarer

  • Mia säger:

    En del personal inom dylika inrättningar är tyvärr lite fördomsfulla, humorbefriade och humörfyllda.
    När jag blev mörk, fick den norska tullpersonalen alltid för sig att jag smugglade något - där var det lättare att vara blond. Vissas (undertecknads) makar får ju för sig att stolt berätta att han inte hade något mer skumt med sig hem än dit. Smart. Den tulldamen hade dock humor, till skillnad från holländskorna som alltid ska diskutera mitt bälte med överordnad, medan jag krampaktigt försöker hålla byxorna uppe.

    2014-01-16 | 21:36:23
  • Mia säger:

    Skönt att de äntligen kommer hem!
    Bra att du släpar dit riktiga kläder.
    Swedavia har en bra länk:
    http://www.swedavia.se/arlanda/flyginformation/ankomster/

    2014-01-16 | 21:38:23

Kommentera inlägget här: