Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Hur gör eliten?

Kategori: Allmänt

Ja det har inte jag den blekaste aning om.
 
Jag har funderat litegrann på en person. Närmare bestämt Joseph Alois Ratzinger. Mer känd som Papa BENEDICTUS Sextus Decimus eller för oss  ickekatoliker Påve Benedictus XVI. 
 
Joseph föddes (tro det eller ej) av sin mor Maria på påskafton 1927. Hans pappa Joseph (jag vet, vad är oddsen liksom?) gick ifrån familjetraditionen och blev polis. Tyvärr gick inte faderns karriär superbra då han tyckte att "det här med nazism verkar ju inte vara en helt hundra ideologi. Den tror jag bestämt vi tar och skiter i."
 
Den framtida påven tjänstgjorde (som nästan alla ungdomar i dåtidens tyskland) en kortare tid i Adolfs lilla scoutkår och senare i ett luftvärnsförband som enligt min säkra källa (WIKIII BITCHES!) hjälpte till att skydda BMW's fabrik i München. Det ni. Tacka nu katolska kyrkan för att ni fortfarande kan sladda runt svampen och snorta koks från horarslen...  VA?
 
Jag kom av mig.
Han smet från plikten i april -45 och satt en kortare tid som krigsfånge. 
 
Senare har han kommit att bli en av världens ledande teologer och har en meritlista som inte liknar mitt CV någonstans. Han har till exempel aldrig varit bartender i Märsta.
 
Hursom. Rykten uppstår ur ignorans och oförstånd. Jag hade tänkt att skriva ett skitroligt inlägg om en nazibög som råkade vara världens mäktigaste man (efter Rotschild och några till) men jag råkade läsa på lite. Bara lite lite grann.
 
Ganska enkelt att vända kappan när vinden blåser men när det är kav lugnt får man jobba lite själv. Jag älskar när jag överaskar mig själv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: