Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Machete don´t text!

Kategori: Allmänt

I min lilla by där jag bor och trivs händer det att människor tappar fattningen. Nu senast kan vi läsa om att någon sate fick skallen klyvd med machete, eller nått. Jag läste inte så noga.
Detta inträffade i lördags eftermiddag/kväll någon gång mellan 17-18 tror jag. Ungefär vid den tiden kom jag hem från ett besök på den södra sidan. Totalt tunnelseende eller galen tajming. Jag  såg eller hörde ingenting tror jag. Det finns en möjlighet att jag kan ha sett någon av ungdomarna innan dådet men det kan ju ha varit vilken guido som helst. Det är ju trots allt här dom frodas.
I storstadens utkanter bland utstötta och gamla kan dom leva i tron om att dom är bättre, coolare och starkare än alla i sin omgivning. Beger dom sig in mot centrum och höghusen blir det kungsankravaller när det pubertala testosteronet kokar över. Det kanske är dags för något sådant igen. Visserligen så hade vi ju bränderna i somras men det kan väl knappast hålla samma värde som ett "warriorsdrama" mitt i degeln. Så nära slottet att soldaterna blir knäsvaga av karatesparkande adidasbyxor och röda prince i mängder.
Man har ju sett filmerna liksom.

Kommentarer

  • Mia säger:

    Skönt att du missade det precis.

    2014-01-14 | 20:18:22

Kommentera inlägget här: