Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Motiv

Kategori: Allmänt

Nu är jag där igen. Helt innehållslös, som hötorgskonst nästan.
En och annan fasan i motljus och eventuellt ett fruktigt stilleben med halvtaskiga skuggor.
Dåligt upplyst kanske. Ingen vidare Buddha i afton. Ganska tjock på mitten men ingenting jämfört med den nirvaniserade prinsen. 
 
Trött är jag också. Ska bli skönt när jag äntligen bestämmer mig för att sova. Nog för att det kommer bli sent då det är helg och jag får vara uppe hur länge jag vill eftersom jag är vuxen. Det står så på mitt Id-kort. 800203 står det. Det betyder att jag är 33 år och är man 33 år så är man vuxen. Det har någon hatt eller mössa bestämt. 
Undra lite vilket av dessa framstående partier jag hade valt att följa hade jag levt i 1700-talets Sverige. Förmodligen mössorna eftersom jag inte är något stort fan av krig. Jag har nämligen fått för mig att hattarna var mer krigiska av sig och ville på något sätt försöka återupprätta stormaktsriket medans mössorna är lite "modernare" Svenskar som kände att -Nu tar vi det lilla lugna och skapar en lagom atmosfär. Den här mellanmjölken vill vi i mösspartiet att alla dricker. Jante! Har du något att tillägga?
 
Först tänkte jag skriva om Rasputin och Karl Maria Wiligut men min researchavdelning har tydligen tagit semester så det får dröja lite.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: