Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Och endast tomten är vaken.

Kategori: Allmänt

Klockan är nu 21:48 på lördagskvällen.
E somnade i soffan vid 19-tiden och J kastade in handuken för ca tio minuter sedan.
Här sitter jag och känner mig småfet i tv-soffan medans det fiskas krabbor till förbannelse på Berings hav.
 
Dom killarna kan fan med sjögång. Det kan inte jag. Inte sådär. Jag klarar av när det gungar lite på en Finlandsbåt men inte mycket mer än så. Jag skulle ligga och grina och inte vilja annat än få gå i land och äta fastlandsbetad ko. Inte mycket för sjön.
Jag känner samma sak för allting som jag inte kan kontrollera  och som vid totalkollaps skulle innebära ond bråd död.
 
Ovisshet för efterlivet tror jag att det hela grundar sig i. Jag är ganska oberedd på att lämna den här existensen eftersom jag inte vet vad som händer sen. Jag har liksom ingen kontroll och det stör mig. Inte bristen på kontroll utan oviljan att lämna saker ogjort och oavslutat. Jag vill inte lämna någon efter mig och definitivt inte gå igenom någon transcendental (?) resa ensam. Det är ju asläskigt.
 
Så nu ska jag ta körkort.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: