Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Ska det vara så här?

Kategori: Allmänt

Nu är det alltså dags igen. 
Det började som en skakning på nedre däck...
 
Nej men det kliar lite i gomen och jag blev lite klenare än vanligt här framför tv:n. Det kan ju vara en psykosomatisk (jag var tvungen att kolla upp ordet) reaktion på det faktum att jag har lovat att träna på Lördag. 
Jag har för avsikt ignorera dessa tecken på förstadie till en snygg man-flu och träna iaf. Jag har ju faktiskt lovat.
 
Det finns en anledning till att jag väldigt sällan lovar saker. Tänk om jag har lovat någon att hjälpa till med att tömma ett gigantiskt utedass och så ringer telefonen med ett erbjudande om all inclusive på St:Barts som jag då måste tacka nej till eftersom jag har lovat att hjälpa dig ta hand om skiten. Svårt att förlåta sig själv för sådana idiotiska tilltag.
Nej, begreppet kanske och jag får se ligger mig varmt om hjärtat. 
 
"Kan du hjälpa mig att demontera eiffeltornet nu på lördag?" Nja alltså jag önskar att jag kunde men jag vill inte.
 
Lite därför jag sällan svarar när det ringer. Det är oftast någon som vill att jag ska göra något eller köpa något och då det inte är mitt val så väljer jag helt enkelt att ignorera hela grejen. Konflikträdd? Ja kanske lite men jag väljer att kalla det själsfrid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: