Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Total @narki

Kategori: Allmänt

Synd att det finns så många idioter och dårar.
För visst vore det väl en bättre värld om man fick och kunde göra precis vad man ville utan en massa lagar och regler? Jag tror det skulle fungera alldeles utmärkt förutsatt att människor inte slog ihjäl, utnyttjade, blev avundsjuka och allt annat dumt mänskligheten utsätter sig själv för hela tiden bara för att mycket vill ha mer.
 
Min anarkistiska approach till livet grundar sig i att jag skulle vilja prova en hel drös med saker som kräver diverse utbildningar och licenser, tillstånd och prövningar.
 
Att koka sprit till exempel. Det skulle jag vilja göra. Bara för att testa. Inte för att sälja till trettonåringar på luciavakan utan för att jag själv vill bygga en kittel där jag kan göra min egen sprit, misslyckas, göra ny sprit, lyckas och bjuda mina vänner på en lite snaps. Varför får jag inte göra det?
 
Bygga en (ett?) armborst. Ett (en?) riktigt armborst. Ritningar finns lättillgängliga eftersom internet är fantastiskt men jag tvivlar på att jag som privatpeson får bygga ett  kraftigt jaktvapen för skojs skull. Vapenlagen är lite luddig när det kommer till just armborst. Jag får återkomma om detta efter jag kontaktat min juristvän.
 
Men helst av allt skulle jag nog vilja vara helt självförsörjande vad gäller mat och energi i ett hus på landet. Det tror jag att jag skulle tycka om. Säkert skulle jag bli uttråkad med jämna mellanrum men jag har fått för mig att vedhuggning är alldeles utmärkt för att bli av med rastlöshet. Hantera ett asfarligt bilverktyg med relativt hög hastighet med vetskapen om att det man producerar kommer att användas till något så fundamentalt som eld.
 
Life is life.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: