Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Utdragen plåga.

Kategori: Allmänt

Det kliar och svider i ögonen och jag har smärta i vänstra sidan av ansiktet. Flera gånger om dagen går jag omkring och dumler med armarna högt över huvudet för att konstatera att jag inte håller på att få en stroke. Det har fungerat hittills. Ingen stroke ännu och folk tycker att jag är en trevlig kille som ler artigt. Win win!
 
På tv i afton är det tydligen street race i Oklahoma. Jag dricker mitt te och tittar med ett halvt öga. Det är  faktiskt roligare att skriva den här bloggen och förhoppningsvis roa lite människor i några sekunder. Kanske till och med en minut om jag har bra flyt.
I dag har jag inget vidare flyt. Kommer liksom inte på något intressant ämne att behandla. Skulle kunna prata lite om genmanipulerad mat i våra butiker och märken man ska undvika för att dessa storföretag ska sluta ta död på mångfalden i flora och fauna.
Ett av de största har t.o.m avlat fram en egen bi-art som tar död på våra vanliga fina bin för att sprida den egenodlade, genmanipulerade grödans pollen och inga andra plantor ska få föröka sig så företagen till sist kontrollerar all gröda eftersom det bara är deras frön som finns och kan sås. Har jag hört.
 
Monsanto är inte bra. Det finns listor på vilka livsmedelsproducenter som går under deras mördande fana. Man blir mörkrädd när man inser vilka och hur många de är.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: