Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Vår bästa tid är nu

Kategori: Allmänt

Vilken härlig helg jag har haft. Ingen av våra planer har gått i lås. Jo en. Vi har gått genom hela byn och hämtat ett paket. Det hade vi planerat och det har vi också utfört. I annat fall, NADA!!
 
Jag åt som många av er kanske känner till vid det här laget ett tvivelaktig fiskrätt till lunch i Fredags som fick min mage att bete sig ytters märkligt. Den bestämde sig redan tidigt på lördagsmorgonen att förvandla allt i mitt system till något det inte ska vara.
Denna lördag skulle E´s lillebror och hans mamma komma och hälsa på oss och jag skulle laga middag. Det blev så att E och hennes mamma åkte till sollentuna (två kommuner är tydligen ett bra säkerhetsavstånd) och träffade brodern på ett lekland där.
Idag skulle J´s syster med en del av familjen kommit hit med lite prylar men tack vare findricka i tvivelaktiga glas på Lördagsaftonen uteblev detta besök och jag har kunnat sitta i min asmysga flannelrock till klockan slog tre i eftermiddags.
 
Jag har även rakat mig. Litegrann. Skäggtofsen är kvar. Den törs jag inte ta bort. Tänk om jag dör då. Så min walraff om barberaren i byn får helt enkelt vänta ett slag. 
Det kanske kommer lite annat emellan också, vad vet jag.
 
Nu ska jag duscha.
Det kliar.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: