Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Vardagsrutin

Kategori: Allmänt

På tv lagar amatörer mat under enorm press och i soffan sitter vi och blir nästan lika stressade.
Barnet sover i sin säng efter första dagen på förskolan sen långt före jul och det borde väl snart vara dags för den obligatoriska kvällskoppen te. Så fort jag har hoppat ur mina alltför trånga jeans och landat i flanellen så är äntligen ordningen återställd. 
 
Tillbaka i vardagsrutinen med jobb, förskola, kvällsmat i köket, fredagsmys och lördagsgodis. Livet är väldigt bra när jag får dela det med J och E.
 
På jobbet har jag lyckats göra mig osams med min chefs chef. Har jag lite tur så gör det inte så mycket och har jag otur så gör det en hel del. Livet på en pinne. Jag fick i alla fall höra att han inte är avgörande för min eventuella anställning så där är man ju så att säga home safe men det är irriterande att jag inte har vett att hålla käften när folk säger korkade saker. Dags att bli bättre på det. Jag borde vara åskådare på politiska debatter och träna.
 
Nu, torr munk och chill i soffhörnet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: