Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Vem bestämmer vad?

Kategori: Allmänt

Hur lång tid tar det innan folk slutar vara upprörda och har det någon egentlig betydelse för upprördheten vad saken gäller?
Jag är inte upprörd över diverse högprofilerade mord som skett genom tiderna. Inte bryr jag mig så värst mycket om vem som skulle ha utfört dåden heller. Om sådana stora historiska händelser som t.ex. mordet på Dr. King, Olof Palme och låt oss säga Jimmy Hoffa fortfarande är ouppklarade så känns det lite som att det ska vara så. Det är inte meningen att medborgarna skall veta vad som har hänt.
 
Vad tror dom skulle inträffa om människor (i större utsträckning än vad dom redan gjort) tappar allt förtroende för stat och lag och börjar agera efter en anarkistisk agenda? 
Det här är inget upprop, ingen uppviglingsaktion. Jag bara tänker lite högt.
 
Om det skulle erkännas att t.ex. ett statligt organ hade haft ihjäl världsledaren där -63, hur skulle folket i nationen reagera? Skulle någon idag ens reagera.
Idag vet vi väl att pengar styr precis allting och att det finns en elit som styr och ställer det mesta?
 
Förmodligen kommer det aldrig någonsin påverka ditt och mitt liv rent levnadsstandardmässigt förutsatt att dessa regerande organ inte tycker att Johans spade är finare än min så den ska jag ta med alla nödvändiga medel. Då naturligtvis blir vi påverkade men annars?
 
Jag vet inte. Jag har en väldigt skyddad uppväxt och livstillvaro som jag är oerhört tacksam för och det går inte en dag utan att jag tänker på folk (ja faktiskt, hela folk) som blir torterade och utnyttjade av sina "ledare".
Jag har varit på ställen där folket har haft det så jävligt att dom inte ens förstår att dom lever i militärdiktaturer eftersom det är val med jämna mellanrum. Att samma individ blir ledare och har blivit det sen sent 70-tal är det ingen som reflekterat över.
 
Receptet på att hjärntvätta en nation är ganska enkelt vill jag tro.
 
Googla Röda Khmererna.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: