Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Dykare dyker

Kategori: Allmänt

Tidigare idag så hade jag tänkt ut ett bra ämne att svamla loss om. Som vanligt så är det skit bakom spakarna på neurologiska avdelningen.

Jag sitter med en halv tiodagarsbebis i knät (andra halvan är i någon konstig lotuspose i soffan) framför discoverychannel och tittar på arga människor i nordamerika som med riktigt sunkiga mudderverk försöker hitta guld på havsbotten.
Det är med stolthet jag säger att jag är tusen gånger mer imponerad av blöjbuddha än av idioterna på tv.

E ska sova vid det här laget. Jag börjar misstänka att hon har sett och hört Brasses sketch om hur man undviker att sova. Han är visserligen fem år i sketchen men det borde ju vara anpassningsbart till en sexårig tjej.? Ännu har jag inte hört några djuplodande frågor om döden. Inte idag alltså. Det har diskuterats vid ett antal andra godnattstunder.
Jag tycker att jag har mycket tankar och funderingar som min lilla lilla hjärna ska processa vid läggdags men E är att likna vid en forskarstudent på branten till att förklara meningen med allt. Högvarv kan med fördel användas som förklaring.

Funderar på att ta upp piprökning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: