Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

NUÄRDETTAMIGFANBRA!

Kategori: Allmänt

Hej igen alla glada dårar och ni andra som anser er vara fullt friska.
 
Jag har lite skit att ta igen känner jag. 
Bloggen har legat på is under hela sjukskrivningsperioden men nu har jag varit tillbaka i arbetslivsinfernot i två dagar och då brinner det till lite i hjärnan när diverse olika "trender" hypas upp av sveriges "journalistkår"...
 
Senast som för några timmar sedan fick jag ta del av den nya trenden från Paris. Inte hotellarvtagerskan med handväskehunden utan platsen i Frankrike. Staden med en grandios hög metall i mitten.
Där är man tydligen ashipp om man ylvar runt som en toktysk turist med strumpor i sandalerna. Jag är inte upprörd över det. Jag skrattar här borta i min lilla periferi.
 
Hipstern är i det närmaste utdöd. Inga fler upprullade sotarmössor och bruna mockapjuck. Inga fler spretiga tangorabatter och skepparkavajer. Inga fler kilometerlånga halsdukar virade 26varv runt nacken så det ser ut som ett jävla michelindäck i batik. 
Så hur ska nu den unga förvirrade söderpubliken ta sig igenom årets modehöst på det mest absurda jävla sätt som går att uppbringa?
 
Mina vänner! Jag ger er, Normcore.
 
"så standard att det sticker ut"
 
PÅ JÄVLA ALLVAR!?
 
Jag sitter här stilla i mörkret och svettas i vrede.
 
 
Normcore... Jag pallar inte mer.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: