Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Carlsson OA5 Typ 2

Kategori: Allmänt

I morse vid halv åtta kom det en leverans till ATA Bygg och Markprodukter i Rotebro. Det var varken bygg eller markprodukter. I paketet fanns det två stycken högtalare av ovanstående modell levererade hela långa vägen från Piteå till lilla mig i Märsta, eller ja Rotebro då.
Dom har stått och ropat på mig hela dagen i ett hörn av lagret. Jag lyckades med hjälp av min far forsla hem vidundren som har stått och väntat i sin kartong fram tills för ungefär två timmar sedan.
 
Jag har ömt packat upp båda högtalarna och skrapat bort gammalt kontaktlim från diskanterna och bottenplattorna för att limma fast dom igen. Jag har lossat bottenplattan på den ena högtalaren och (tror och hoppas att jag) lyckats byta till en lite kraftigare, längre och framförallt nyare högtalarkabel. Jag ska göra samma sak med den andra i morgon.
Efter skivmässan såklart.
 
Upp i ottan och in på söders höjder ska vi jag och skäggbröderna. Förhoppningsvis blir jag väl inte så värst långvarig men man vet ju aldrig. 
 
J ska till bryggeriet på kvällen och jag blir hemmavid med en hostande E. Med lite tur så sover hon ordentligt så kroppen hennes får jobba bort det elaka . Det är riktigt jobbigt att lyssna till hennes hostningar. Inte för att det låter illa utan för att jag vet hur ont det gör i bröstet när man hostar sådär. Stackarn hostar nästan hela tiden också. Det ska fan inte vara lätt.
Men nu är det i alla fall helg!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: