Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Deathmatch

Kategori: Allmänt

Så har det kommit att bli dags att återuppliva de gamla härliga gladiatorspelen. Eller ja, det lär väl inte bli några hjältar framhurrade då jag har för avsikt att se till att ingen deltagare ska komma levande därifrån men det är ändå ganska nära.
Planen är att äntligen kunna använda Friends Arena till något vettigt. Den borde passa utmärkt till ändamålet.
 
Eftersom extremhögern och nazisterna gillar att kasta sten och slåss precis lika mycket som extremvänstern och a.f.a. De båda har ju nästan exakt likadana uniformer (Jag höll på att garva läppen av mig när jag såg en s. k. "antifascist" iförd svarta kängor, svarta cargobrallor, svart luvtröja med armbindel och en svart castroképa. Hur tänkte dom där?) så tänkte jag att man kunde boka hela arénan och sälja biljetter så att gemeneman kan få titta på när dessa neanderthalare bankar varandra till döds med diverse tillhyggen. 
Kanske måste man bygga någon form av bur a la road house så ingen i publiken blir träffad av något med annars ser jag inget problem med arrangemanget. Man kanske till och med kan sälja tårgasgranater som publiken kan kasta in i navet för att skapa lite förvirring.
 
Jag skulle betala för att se ett sådant spektakel. Gärna med ett roligt kommentatorpar. Göran Zachrisson och Kristian Luuk kanske.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: