Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Dressed for success

Kategori: Allmänt

Nu började det sådär igen. En idé som var så bra i huvudet men så fort fingrarna sätts till tangenterna så bli formuleringen bara öoighjvnhsjvö nho.
Jag börjar väl någon helt annanstans.
Hämtningen från förskolan (Ja det heter faktiskt inte dagis) gick som det brukar. Rätt barn med mig hem i en del. Redan där tycker ju jag att jag har lyckats fantastiskt som förälder. Det finns ju jättemånga barn där. Jag brukar sikta in mig på det barnet som skriker åt mig att det inte vill gå hem. Det är oftast rätt. I dag var det näst intill skrikfritt. Lite gnäll när jag vänligt men bestämt sa: -"Du får inte klättra över staketet ovanför trappan!"
-"MÄH! JAG FÅR JU FAKTISKT KLÄTTRA FÖR MAMMA HÄR!"
-"Eh... Nej! Jag vet att du inte får det." Det var nämligen J som informerade mig att E inte fick klättra över staketet när jag en dag kom hem och imponerat berättade vilken duktig klättrare hennes dotter är.(Hon har även informerat mig om att man inte får snusa på förskolan och en massa andra logiska saker som jag aldrig någonsin skulle ha tänkt på själv eftersom jag är 15 och ett halvt.)
Jag ser fram emot skolstarten. På riktigt!
Det ska bli jätteroligt tycker jag. Slå in alla böcker, vässa pennor och köpa in en ny kulram.
E ska börja på den skolan jag gick i. Den har ändrats lite. Nu låter dom barnen vid sex års ålder lära sig att spela schack. Jag kan inte spela schack. Vi fick äta trolldeg, springa löst i gymnastiksalen och undvika att stoppa upp pärlor i näsan. Nu ska dom spela schack, citera bellman och dansa balett i skogen. Allt på latin. Utvecklingen går framåt.
 
Det finns individer som inte ska få vistas på arbetsplatser förresten.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: