Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Du bisst ajn messerschmitt

Kategori: Allmänt

I går vid middagsbordet hade vi en oerhört humoristisk konversation.
J berättade om sin dag och framförallt Lunchen då hon hade "snott lite a Marias vitlökssås". Detta uttryck reagerade E på och ifrågasatte varför mamma hade snott såsen. så får man ju faktiskt inte göra. Jag var ganska snabb med att poängtera att mamma nog inte hade stulit såsen utan säkerligen fått ta lite av Maria. E tittade upp på sin mamma och sa "Men varför saaa du att du hade snott den för då?"
Jag sa till J att "vi har nog en liten besserwisser här" varpå E naturligtvis undrar vad det är för något. "En besserwisser är någon som känner att den måste förklara för andra när dom säger fel. Någon som hela tiden måste rätta folk" menar jag, varpå E utbrister "Det gör jag hela tiden på min förskola!"
Jag och J satt med enormt förnöjda flin medans barnet berättade att hon minsann tillrättavisade alla som sa fel, gjorde fel saker och sånt som man inte får göra. 
 
Det händer minst tre gånger i veckan att E förbluffar med brillianta citat och situationer som denna.
Hon är en underbar unge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: