Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Hur kan jag göra så?

Kategori: Allmänt

Jag missade helt att skriva igår! Genast undrar man om detta innebär att jag har skaffat mig något vettigare att göra med mitt liv men jag kan genast lugna er med att säga nej. Nej, jag har inte hittat något bättre att göra med mitt liv. Förmodligen sänkte jag livsstandarden några snäpp till.
Jag installerade om Angry Birds Friends och skaffade samtidigt Family Guy Beta till telefonen och tog igen lite välbehövlig Xbox tid.
Egentligen känner jag nu att jag faktiskt slösar värdefull xbox-tid då jag laddade ner något igår som jag inte kommer ihåg var det var och faktiskt har för avsikt att spela lite kinect sports nu när jag är ensam hemma i några minuter men jag måste ju även delge för gårdagskvällen samt den här oerhört händelserika förmiddagen.
 
I går ringde min vän D mig och frågade huruvida vi hade planer för kvällen då han och hans fästmö A hade lejt en barnvakt och skulle äta finmiddag. Vi fick äran att vara sällskap/underhållning på "efterfesten" d.v.s. vi träffades på hela Märstas Bistro och drack oss några glas och konverserade. Mycket, mycket trevligt. 
Vi träffas inte så ofta längre tyvärr.
 
I morse vaknade jag klockan 06:00 och somnade om. Någon måtta får det väl ändå vara? Jag vaknade igen vid 08.30 och bestämde mig för detta var en långt mycket behagligare tidpunkt att attackera söndagen vid.
Sagt och gjort! Jag tog mina kläder och smög ut ut sovrummet där min älskade J fortfarande låg och sov. Väl ute i vardagsrummet klädde jag på mig och gick i sakta mak (pga av onödiga morgonsmärtor i fötter och ben) till köket där jag vevade ihop en termos kaffe och sms:ade min far för dagens körning.
 
Det gick mycket bra även denna gång. Glömde bara vägvisarindikatorn en gång, men till mitt försvar gjorde även fadern denna miss och alla vet att oavgjort inte gills.
 
Ute och rattade fordon i någon timma där vi övade på hur man bromsar in inför en korsning och avslutade med lite landsvägskörning. En alltigenom bra körtur.
 
Väl jhemma igen har jag faktiskt gjort en halvtimma yoga med hjälp av någon flashig Miamisnubbe som satt i en park i florida medans jag själv satt på ett parkettgolv på Norrbacka. Nästan samma sak. Jag måste nog svälja stoltheten och köpa mig ett färglatt liggunderlag jag med om jag inte ska fördärva mig helt.
 
Nu blir det nog lite tv-spel ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: