Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Insnöad, lappsjuk och schizofren

Kategori: Allmänt

Idag har jag joggat igen. Även fast jag inte skulle. Mina knän tycker inte om när jag joggar. I alla fall inte på asfalt men jag var duktig och gick på asfalten. Jag joggade inte förrän jag kom fram till den leriga, halvfrusna skogsstigen överöst med rötter. Tur att jag är en sån som har löpning i blodet... Det liksom faller sig naturligt att ge sig ut med risk för sitt liv.
Jag menar nog för att jag höll på att vricka, stuka och rent av bryta fotlederna samtidigt som mina lungor ville lämna in för gott och smalbensmusklerna (det heter så, jag lovar) gjorde så ont så jag övervägde att helt enkelt slita loss skiten och mata rävarna med dem så tog jag mig runt. Ett helt varv i fårhagen. (det är ett härligt naturområde här hemma i byn för er utomsocknes) Promenaden hem gick inte riktigt i samma tempo som promenaden dit men jag gjorde det.
 
Det var hemma idiotin tog nya tag. Jag bestämde mig för mitt livs tredje yogapass. Fy fan vad det är jobbigt om man inte är flexibel som en kinesk akrobat. 
Jag är inte flexibel som en kinesisk akrobat. Jag är ungefär lika flexibel som en armerad skyddsrumsdörr. Jag svettades så mycket så vi kommer få slipa om parketten på grund av svällningar i träet. Herre jösses!
Tio armhävningar och plankan i ungefär tio sekunder också...
Det lär knappast bli lidingöloppet i år i alla fall.
 
Nu ska jag trycka en påse "Favoriter" från OLW.
 
God helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: