Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Jahaja!

Kategori: Allmänt

När jag klev upp i morse var det ungefär så här jag hade tänkt mig att dagen skulle te sig. 
En kopp kaffe och en skål med klassikern nyponsoppa och majsflingor. 
En vända till soprummet med diverse skrot och skräp.
Möta upp fadern på vändplan för den numera obligatoriska övningskörningen på stadens gator där jag återigen misslyckades ha ihjäl någon. Även om det idag var jääävligt nära.
Det finns ett rödlyse i Sigtuna. Det är pundigt. Det sitter en extra rödlykta där på ,med en pil som pekar från mitt håll mot en parkering. Jag har väjningsplikt... Begripert inte helt enkelt så jag står still och väjer utav bara fan. Surtorsten i bilen bakom tycker att han ska hänga sig på tutan och gestikulera åt mig när jag sitter där och väjer.
Han ska vara väldans glad att jag var glad annars hade jag nog stängt av min bil och gått och knackat på Surtorstens förarruta med en busshammare och släpat ut gubbfan på busstorget och slagit ihjäl honom med min gröna fina ÖVNINGSKÖRNINGSSKYLT!
Nästa vecka ska jag också åka till Sigtuna. Då ska jag bara parkera där med varningsblinkers till han kommer igen. Då du Torsten.
 
Senare kom E hem igen efter en vistelse hos sin far. Hon fick sig en överaskning som hette duga. Visserligen så visste hon ju någonstans att hon skulle få en ny cykel men att det skulle ske idag var hon inte speciellt med på.
Glad som en lärka har hon provcyklat sin nya fina "storflickcykel"* mellan ytterdörren och soptunnan 50 meter bort ungefär 20 gånger. 
Vi har lekt kurragömma och spelat fyra i rad medans mamman (J) kokade ihop middagen.
 
Nu sitter vi här med varsin laptop, i varsitt soffhörn.
I morgon är det måndag.
Jävla Torsten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: