Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Le shop du Grandé Magasin

Kategori: Allmänt

Idag har vi handlat.
E åkte en sväng mitt på dagen för att hälsa på sin far och då tog vi tillfället i akt.
Jag hade tidigare frågat min mor huruvida hon kunde skjutsa hem oss och våra varor från marknadsplatsen så frakten var ordnad redan.
J hade designat en lista varvid varor för införskaffning blivit nedtecknade och jag ansvarade för att vagnen puttades.
Vagnputtningen gick väl sådär.
Vi har handlat för åtskilliga tusenlappar och har nu förhoppningsvis mat så vi klarar oss åtminstone halva månaden. Släng in ett och annat brödbak också borde även frukosten vara kirrad.
 
Idag fick jag dessutom ihop min stereo.
Jag hörde änglatrumpeter i form av Bob Marley and the Wailers som det första passerande stycket genom anläggningen.
Onödigt nöjd med det här är jag. Det låter så fantastiskt bra så jag har lite svårt att tro det faktiskt.
Efter Robert så drog jag igenom hela Blondies klassiker med "One way" för att avsluta örgasmen med Dead Lord's fantastiska alster. 
Helt underbart. 
Nu kan jag lyssna på mina fina vinylskivor med perfekt ljud.
I morgon ska jag mata E med Jethro's Aqualung tills hon ledsnar på flöjt. Jag ger det tio sekunder.
 
För övrigt så spelades det ett parti Yatsy i hemmet idag. Hela familjen var med och för en  gångs skull vann inte E. Hon brukar vinna över både mig och sin mor med relativa hästlängder. Inte den här gången. Hon kom inte ens tvåa.
Gissa om hon är en bra förlorare!
Det är hon inte.
Hon blev fullständigt vansinnig och skrek åt sin mor. Hon stampade in på sitt rum och drog igen dörren och skrek. Dörren drogs inte igen tillräckligt hårt så hon var tvungen att göra det igen med lite mer kraft. Oj oj oj vad hon inte var ok med att komma sist.
 
Hon är en ganska ödmjuk vinnare också.
Jag lovar.

Kommentarer

  • Mia säger:

    Oh, how looks can deceive ...
    Den lilla änglaliknande varelsen har ett temperament värre än mitt. Så sött :)

    Svar: När hon och hennes mor är i luven på varandra är det inte ens roligt på avstånd.
    rdetnnsombryrsig.blogg.se

    2014-03-30 | 20:41:14

Kommentera inlägget här: