Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Med hopp om livet!

Kategori: Allmänt

Jag har planer!
Nej det har jag inte.
Jag vill saker.
Njae. Egentligen inte.
Det skulle vara roligt om... Äsch!
 
Har jag gläfst om folk som tycker att det heter kommunaltrafik än? Det känns som det har varit på tapeten för inte allt för länge sedan. Därför ska vi prata om surdegsbröd, skivmässa och varför i hela friden jag är hungrig just i detta ögonblick.
 
I förrgår tittade jag på barnkanalen och då bakade dom surdegsbröd. Jag har funderingar på att göra min egen surdeg. Min vän och tillika partner in långkok, analogfoto och annat som innefattar konstiga väskor och gjutjärn, Max tipsade mig om att det inte var onödigt svårt att starta en egen kultur. (surdeg alltså, inte samhällskultur även om det nog inte är assvårt) förhoppningsvis någon gång under helgen skall jag påbörja detta fantastiska projekt.
 
I helgen (närmare bestämt på Lördag) är det dessutom en skivmässa på gång i trakterna och jag har blivit medbjuden i egenskap av brillians och fantastiska surdegsostmackor. Vi får helt enkelt se hur det blir med den saken. Det krockar lite med storhandlingen som är inplanerad med trepartssystem och allt.
 
Hungern vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till med. Jag skulle kunna ta mig en kvällssmörgås. Jag skulle kunna frossa i vad som helst som finns i skåpet över skafferiet eller så kan jag ta en frukt eller två.
Det lutar åt frukt faktiskt men det ena utesluter ju faktiskt inte det andra, eller det tredje för den delen.
 
På Mallis ska jag ta med mig en fin gammal systemkamera så när folk frågar om mina semesterbilder måste dom bläddra med båda händerna i riktiga fotohögar. Jag ska bli som Storchen fast utan linsskydd.
Storchen jobbar ju förvisso med filmkamera och jag rockar ju stillbildshybris men jag tror ändå att jag kommer lyckas bra. Ska nog be fotobutiken fixa en framkallning på DIA också så kan jag ha slideshow med kaffe och punsh här hemma. 
 
Fint ska det vara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: