Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

När det händer så händer det.

Kategori: Allmänt

Den här dagen kan gå till historien som den mest händelserika dagen i mannaminne. Förmodligen så kommer den inte att göra det men det kan bli så.
 
Jag och J tittade på lite resor till södra Europa igår kväll och idag får jag ett meddelande som frågar om vi ska boka innan priset går upp. Jag tvekar. Hon bokade. 
I Maj blir det MALLIS BITCHES!!! Fy fan vad jag ska ligga poolside och vara nervös när E simmar runt under vattnet och springer på det hala klinkersfältet runt poolen med risk för att klota kapitalt. Jag kommer plåga bartendersarna med färgglada gigantiska paraplydrinkar där jag ligger som en blekt valross och vältrar mig i dekadensens solgass.
Fint som snus.
 
Hade bokat min första körlektion idag vid femsnåret eftersom ingen annan är ute och kör då. När jag vid tre tittade ut genom portfönstren på jobbet och konstaterade att här snöar det ganska friskt kunde jag inte riktigt föreställa mig att det skulle stå bilar i uppförsbacke med folk som puttade på. Bussar med varningsblinkers och sopbilar tvärs över vägbanorna. En helt fantastisk första övningsdag.
Allt gick bra och jag fick lite input på några saker jag måste tänka på när jag och fadern är ute och härjar på söndagarna.
 
Sen är det bara den där jävla teorin...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: