Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

NÄR MORDET KOM TILL BYN

Kategori: Allmänt

Han tog vänster före kyrkan och fortsatte över de mörka fälten mot stallet. Efter järnvägsövergången var det ungefär en kilometer kvar hem. Knäna bultade av smärtan men det var något som drev honom framåt, en beslutsamhet han sällan kände liksom sköljde över honom i vågor och vid vissa tillfällen kändes det som om en kraft tryckte honom framåt. 
Väl utanför ytterdörren stängde han av sin motionsapp och svor över att gps-funktionen inte fungerade något vidare bra. Han klev innanför dörren och tog av sig reflexvästen och kläderna som för en gångs skull inte var dyngsura av nederbörd och svett. Det hade det varit en lugn promenad. 
När han satte sig i soffan och startade upp datorn såg han rubriken som en bekant hade lagt upp på sin status. "Kvinna hittad död - misstänks ha mördats".
-Jaha, tänkte han tyst för sig själv. Nu ska det snackas om det här i nån vecka. Hoppas att medierna går ut med lite bättre information så det inte bli sån jävla ryktesspridning som det brukar bli. Folk blir lika förvånade varje gång någon hittas död här i byn. Det någon form av panik och man ska inte gå utanför dörren för då blir man ihjälmördad av vettvillingar.
 
Jag kommer ihåg när en bekant till mig hittade den där snubben som hade blivit skjuten i skallen och upphängd med en kätting i ett träd. Vilken hysteri det blev. Samma som ovan. Man skulle fan inte kunna gå ut med hunden utan att bli upphängd i träd av galna mördare.
Mitt resonemang att han förmodligen hade gjort något han inte borde var det ingen som riktigt ville lyssna på. Nu visade det sig att det var några tungt kriminella herrar som hade fest i en lägenhet och den här farbrorn hade väl haft lite väl närgångna konversationer och intentioner med en av herrarnas flickvän/fru och således slutade som en talldekoration någonstans mellan Buregatan och Sleipner om jag inte missminner mig helt.
 
Kontentan av det här blogginlägget är att jag måste lik förbannat upp till jobbet i morgon så jag har råd att existera och tillsammans med J ta hand om våran familj på bästa möjliga sätt. Inga planer på att göra någon så pass förbannad på mig så jag går och blir mördad. 
 
Sen finns det ju dårar också...
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: