Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Och priset för årets mest arsliga individ går till!

Kategori: Allmänt

 
Idag har jag haft en sån här underbar dag. En sån när allting bara flyter och man inte alls blir tvungen att stressa sig sönder och samman på grund av andra individers ovilja att sammarbeta för att förenkla situationen för alla inblandade.
Jag misslyckades med att ta hem E:s bästaste gosedjur som hon inte kan sova utan på förskolan tillsammans med sjuttioelva andra saker som hon hade tagit med sig i morse. Dessa ligger nu och trynar gott på hennes hylla medans J försöker natta barnet denna fadäs till trots.
Mitt försök till middag blev ingen hit hos juryn heller. Allting blev överkokt. Jag kunde lika gärna ha kört allt i en blender och shottat likt treo.
 
Den nya reviderade listan på saker jag inte borde göra här hemma är 
1. Tvätta
2. Plocka i diskmaskinen
3. Laga mat på vardagarna
4. Hänga J:s tvätt.
 
Jag tror att jag inom en ganska snar framtid kommer att reduceras till en pengamaskin (för jag tjänar ju så otroligt jävla bra) som bara tar lite plats i soffan och inte luktar för illa. Kanske lite surt om sedlarna har varit på någon fiskmarknad eller dylikt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: