Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Som en mörsare tar jag över

Kategori: Allmänt

Spelet jag hade laddat ner var Sid Meyers Civilisation. Det är helt underbart. Jag har krossat drottning Elisabeth och tågat in i London som värsta Caesar, fast jag är Saladin tror jag. Han hade häftigast mössa.
 
E kom hem från fadersbesök klockan 15:15 och sedan dess har vi haft fullt upp med att vara en familj. Vi gör det jävligt bra faktiskt. Vuxendelen av familjen är kanske lite väl vuxna ibland men vi jobbar på det. 
Jag har lagat mat. Stekt torskfilé med kokt potatis och romsås. Jag åt för mycket, brände mig på världens varmaste stekfett och fick ändå två matlådor till veckan. 
Jobbar inte bara med att lära mig eco-driving utan även eco-living.
Nackdelen är att en stor del av den sociala biten på arbetsplatsen sker på lunchrestaurangerna runt om Rotebro och när man sitter i en mörk källarlokal och trycker matlåda så missar man en viktig networkingsituation. (VA?)
Fördelen är att man inte gör av med mer än tusen spänn på lunch varje månad. Då kan man lägga pengarna på något viktigt. Som barnet eller vinylskivor. 
Barnet är lite viktigare än vinylskivor. Hon är inte lika lätt att hålla koll på så hon kräver ju lite arbete. Här utanför våran lägenhet t.ex. finns det en lyktstolpe (det finns flera lyktstolpar) där skyddskåpan är lös och någon häftig ungdom (antar jag) tycker att det är så jäla coolt asså om jag tar bort den där så små nyfikna flickor kan stoppa in fingret där och rostas som kastanjer över en öppen eld i norra Italien.
Jävla ungdomar!
Jag vet inte ens vem jag ska höra av mig till i ärendet. Förr ringde man elverket eller den fantastiska figuren El-Berra. Undrar om Berra finns kvar idag för att upplysa skolbarn och ungdomar om farligheterna med el? Jag kommer att vi fick ta del av riktigt fascinerande skrämselpropaganda som i mitt fall fungerade utmärkt. En speciell film har satt fina spår. 
En grabb, vi kan kalla honom Conny, kastar in sin frisbee i en sån jättetransformatorparkgrej. Conny klättrar över staketet för att hämta sin röda plasttallrik men kommer aldrig ut igen. På riktigt tecknadfilmmanér blir Conny en brinnande askhög i ett par tennisskor på en mikrosekund.
Så kan det gå¨om man kastar frisbee. Tänk på det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: