Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Vasalopp och kaffekopp

Kategori: Allmänt

Mitt tidigare bloggoffer, Herr Mikael Brodd, satte igår griller i mitt huvud. Aaah asså inte skridskor utan märkliga tankar. Tankar om skidinköp. Dessa tankar har funnits hos mig i stort sen November tog sin början. Jag är lite sugen på att pröva på långfärdsskidor. Sist jag åkte var jag nog nio år och jävligt förbannad.
Nu förstår jag ju att det inte kommer bli något vidare före här nere i landet än på några månader men hav förströstan bröder och systrar. Snart kommer fimbul.
Dom (dom där igen)säger ju att man ska sätta upp mål här i livet men jag känner inte att jag riktigt vill sätta upp ett vasalopps mål ännu. Som det ser ut just nu har jag ett projekt som jag måste gå i mål med. Till skillnad från vår arbetsgruppschef har jag för avsikt att gå i mål med mitt projekt innan jag startar ett annat så lagom tills nästa vintersnö kommer kan jag nog kanske eventuellt införskaffa mig ett par lagg och någon pjäxa.
 
Det är ju inte världens mest rättvisa tävling, vasaloppet, när det har gått nästan en timma sedan start och folk fortfarande står kvar på den där sjön medans täten har tagit spurtpris och börjat få snorskägg.
 
Jag förväntar mig nästan att få se en bild på "Isak" från " Söder om folkungagatan" där han kommer med en stav, backhoppningslagg och eventuellt en struthätta på huvudet för att hålla sig i tiden.
Nu är väl struthättan några hundra år före Gustafs skogsfärd men jag har faktiskt sett människor av idag som nyttjar detta plagg. Inte som spargris eller tobakspung men i alla fall.
 
Idag är det kalas igen. Det vi behöver göra är att se till att E infinner sig på avstämd plats med present i rätt tid och att hon hämtas på samma premisser fast utan present.
 
Hej söndag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: