Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Rubrik

Kategori: Allmänt

Jag hade visst redan använt den rubriken jag tänkte använda... Skit också!  Då blir ju hela inlägget helt annorlunda mot vad jag hade tänkt från början.
Tanken var ju att jag skulle skriva om valet det faktum att folk har röstat som dom har gjort och medias unkna sätt att propagera emot en ganska stor del av folkets vilja. (hur jävla rutten den än må vara).
 
Problemet som jag ser det är att Bankomat AB är skyldiga till att jag blev tvungen att köpa tre st nya skivor på Bengans idag när jag egentligen bara skulle del sju-nio i Preacher-serien.
Egentligen så är det väl kanske till och med sciencefiction-bokhandelns fel. Hade deras kortläsare fungerat som de skulle så hade jag aldrig behövt börja leta efter ett swedbankkontor så långt norrut som på Drottninggatan eftersom ingen bankomat fungerade på grund av något jättefel hos ovan nämnda bolag under just den timman jag behövde pengar.
Istället för att ta ut pengar blev jag nu tvungen att gå in på Bengans för att fråga om jag kunde ta ut pengar hos dom och för att inte verka snyltig började jag bläddra i tiokronorsbackarna.
Ganska mycket Mikael Rickfors och en å annan Streisand dök upp. Jag blev lite sugen på klassisk musik och hittade en Wagnerkonsert och en del av Grieg´s Peer Gynt som jag borde ha köpt för 20:-.
Istället gick jag därifrån med 3 dyrskivor (inte så värst dyra faktiskt men mer än 10:- kostade dom) och inte en slant på fickan då jag inte fick tömma deras kassa på pengar. 
Har man inte skidmask och halvautomatiska handeldvapen är det väldigt svårt att tömma kassor i dagsläget verkar det som. Visserligen så verkar det minst lika svårt med dessa attiraljer så det är väl kanske skitsamma. Lika bra att hålla sig på god fot med lagens långa arm..
Jag promenerade tillbaka till gamla stadsdelen och blev varse att bankomaterna helt magiskt hade börjat ge ut pfenningar igen. Glad i hågen fyllde jag mina fickor med guld och spatserade turistgatan fram med spring i steget och en röst inom mig som förbannade alla Japaner, Kineser, Amerikanare, Ryssar och Dalmasar. Varför ska alla promt stanna mitt i gatan och titta upp? SKÄRP ER!!
 
Inne på den magiska serieboden låg mina tre böcker så fint på disken under någon form av fiktiv dynga och efetr inte mer än 27 sekunder hade jag min fina gröna påse i handen och var på väg hem till Mordor igen.
 
Jag har hunnit med ett besök hos byns barberare och läst ut del  7 i serien.
 
Två kvar.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: