Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Sövd som fan

Kategori: Allmänt

Det började redan igår kväll. Eller egentligen ännu tidigare på dagen när det spelades norsk metal ur min telefon helt utan förvarning (Blodtörst av Kvelertak. joutuba om du vill veta mer), dessutom från hemligt nummer. Jag svarar oerhört sällan på samtal från hemliga nummer men när inte ens truecaller hittar någon som helst info om den som ringer... Det kunde ju fan ha varit Batman, Jesus, Homer eller påven.
Jag svarade.
-Heeeej! Jag heter hurtig receptionist i 25-års åldern som fortfarande tror att mänskligheten är god. I morse red jag på min rosa enhörning till jobbet och jag har tre årgångar av gula sidorna med information till dig. 
-Ööh, hej. Jag heter Pontus och fattar ingenting. Vänta så jag får sätta mig ned med penna, papper och syrgas.
 
Hur som helst. Efter att vi på gammeldags vis överfört informationen så jag fysiskt kunde ta på, se, ta in och bearbeta den avslutades samtalet och jag kunde slappna av.
Jag är inte helt van vid ärligt positiva människor i överljudsfart.
 
Jag skulle gå till apoteket och köpa en speciell tvål som man ska tvätta sig transparant med 24 gånger (ja gånger) innan operationstillfället. Dessutom skulle jag ringa dagkirurgin för att få operationstid och lite mer data in i min tröga skalle. Som tur var så hade Hurtig redan informerat mig om allt från vem som lade första stenen vid bygget av sjukhuset till ambulanshelikopterpilotens dotters skostorlek. Jag visste ALLT!
 
Så i går kväll så påbörjades tvagningsprocessen med ett rent lakan i soffan och framtagning av mina strålade, vakumförpackade och för detta tillfälle spritdränkta underbyxor... Typ.
Den där tvålen luktade som om en gravt alkoholiserad individ hade druckit lactasyd och kräkts upp den i mitt hår. Dessutom fick jag ju naturligtvis inte blöta ner gipset så jag stod lätt morfinstinn med en Ica-kasse fasttejpad kring underarmen intvålad med lactasydspya i en pose som en manlig flamencodansare.
Det var länge sedan jag kände en sådan obeskrivlig känsla om mig själv.
Jag lyckades även dra armen i karmen och haspla ur mig en ramsa som innehöll Hitler, dvärgar, bajs och stora grisar men det verkade inte påverka brottet så det var ju bra det.
Samma procedur minus karmarm upprepades tidigt i morse innan det var dags för avfärd mot en bokad brits och knark.
Jävlar vilket knark.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: