Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Det är inte lätt att göra rätt.

Kategori: Allmänt

Tydligen!
 
Jag har alltid för avsikt att göra saker rätt. Vad det än är.
Ofta göra jag fel enligt konstens alla regler. Lite beroende på vem man frågar.
 
Oj! Nu höll det på att bli väldigt seriöst och självutlämnande. Så kan vi inte hålla på. Det seriösa alltså. Självutlämnande har jag alla avsokter på jorden att vara. Annars är ju det här helt ointressant och dessutom fiktivt. Det finns väl ingen som gillar fiction!?
 
Hursom.
Jag tycker att jag gör mycket rätt. I många fall har jag som ovan en avsikt att göra rätt men det blir fel ändå enligt andra individers uppfattning om vad som är rätt och fel.
Nu pratar jag naturligtvis inte om moral. Det blir ett heeeeelt annat inlägg. 
Det här handlar om hushållsarbete.
Jag och J har inte riktigt samma sätt att se på hur man sköter saker och ting. ( fast jag tror hon börjar ge med sig) (alltså inte att jag har rätt utan mer att hon ledsnat på att ständigt korrigera och upplysa sin inkompetenta sambo)
Jag ställer in disken fel i diskmaskinen. ( det här är nästan inte ens något som tas upp längre)(jag brukar starta maskinen innan hon hinner kolla den)
Tvätten har jag fortfarande problem med.(här måste jag faktiskt erkänna att hon nog har rätt) När jag bodde själv separerade jag i två högar. Tischor, kallingar och strumpor i en, och resten i en annan. Den första fick äran att härja runt i 60-grader medans det lite tjockare fick ljummas i 40. Full makaron och brandfarligt torrt i tumlaren.
Så ska man tydligen inte tvätta...
Hänga tvätten är jag faktiskt betrodd med. Det blir lite småvajsing ibland när jag hängt en viss tröja på ett visst sätt.(fel sätt ja) Men i stora drag så går det bra.
Dammsugning har jag alltid briljerat i. Torkning av golven däremot har jag precis fått den äran att utföra på helt egen hand och jag måste meddela att även inom detta område har vi nått en överrenskommelse. Jag gör det hellre än bra men eftersom tröttheten tar över så kan vi leva med att det görs på mitt sätt.
Inte på rätt sätt rätt och slätt.

Kommentarer

  • Nicke säger:

    Ha ha ha! Det känns igen 😃

    2014-10-16 | 22:17:42
  • Fru Raschke säger:

    Att det ska vara så svårt att göra rätt i diskmaskinen OCH med tvätten.
    Varför finns det ingen hushållsskola för killar?
    Bitter... Jag??.. Nääää

    2014-10-18 | 21:16:53

Kommentera inlägget här: