Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

DOCKLANDS!

Kategori: Allmänt

Det är ett program just nu på svett om mångas nittiotalsparadis.
Jag var lite för ung. Lite för rädd. Lite för ointresserad av ravekulturen för att det skulle dra med sig lilla jag.
Lite ointresserad av det mesta faktiskt. Intressen har liksom aldrig intresserat mig. Jag gillar tv och böcker. Tyvärr blir böckerna lidande nu för tiden.
Internet och annat meningslöst tidsfördriv tar upp mina tidigare boktimmar. I stället för att göra en fördjupning i Strindbergs mörka period parar jag ihop olika rotfrukter i min telefon och bygger små fiktiva landskap i en tecknad västernvärld. Jag löser brott med hjälp av mina kriminaltekniska kunskaper och rejsar jääärnet med asfeta bilar som jag aldrig i hela mitt verkliga liv ens kommer få se.
 
Tanken har slagit mig att skaffa en osmart telefon men hur skulle det se ut?
Vad skulle jag då göra när jag sitter ensam på bussen på morgnarna. Inleda en dialog med någon medtrafikant kanske? Då lär man väl få stryk och en polisanmälan om ofredande som tack för att man försöker.
Om man ändå fick röka på bussen. Då kunde jag sitta där och se vis ut med min pipa. Många skulle undra. Herrar skulle lyfta respektfullt på brettet och damerna skulle le förnöjda små leenden bakom sina solfjädrar...
 
 
VI HAR INGEN LOOOKAAAAAL!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: