Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Fred

Kategori: Allmänt

Kombinationen lösgodis och nyponsoppa är just nu oundviklig. Jag kan med all säkerhet säga att fruktgodisarna blandar sig bra. Mintlakritsen däremot blir lite som det gamla kaviarmacka+filmjölk tricket. Eller var det apelsinjuice och kaviar? Jaja! Äckligt hur som.
Det står även en stor påse chilinötter oöppnad på bordet. Ni vet en sån där som man innan andra ölen  på den smutsiga kvarterskrogen inte rör men efter den tredje med glädje betalar 25 spänn för. Just en sån är det fast med en minimal mängd pissoarstänkta fingrars snuskbakterier i. Jag säger minimal för att jag tvivlar på mänskligheten.
Lite på samma sätt som jag omöjligt kan bekräfta eller förneka ryktena om delicatoanställdas yrkesstolthet med bakverken.
Alla har väl en kompis som känner en kille som jobbat på delicato och han har minsann hört att det finns en på andra skiftet som pissar i dammsugarsmeten? Det kanske bara är jag. Inte som pissar alltså utan... Äh!
 
Nu börjar tröttheten komma över mig för andra gången idag. Det tar på krafterna att posera i skogen i några timmar. 
Det har jag nämligen gjort idag. Tyvärr så fungerade ju inte blixtpatrullen riktigt så som mästerfotografen i stövlarna hade velat. 
Jag blev lite kall om fingrarna efter en stund. Sen gick vi till Willy´s och handlade latmiddag i form av grillade kycklinglår och vitlöksbaguetter. 
Asgott asså.
 
Nu avslutar jag kvällen så som jag börjar inlägget.
 
Skål kosmonauter och akta er för ryssen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: