Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Morgonstund mördarhund

Kategori: Allmänt

Mellan 06:15 och 06:40 slavade jag i köket och hade toaletttjänst under ledning av kung Leo. 
Han är en ganska ödmjuk kung. Flinar lite ondskefullt när han har fyllt en blöja med vad som närmast kan liknas vid stuvad spenat med frigolitkulor.
Jag fattar inte riktigt fysiken bakom det hela. Matsmältningsproccessen förstår jag mig på och att vårat bajs oftast tenderar att hålla en brun nyans förstår jag också. Vad jag inte förstår är hur en väldigt tunn, gulvit vätska kan via en bebismage förvandlas till spenatnapalm!? Fattar´t inte.
Han kanske ÄR en superbebis ändå. Med jääävligt udda krafter.
 
En kraft som jag gillar är den att tokdäcka när han får en napp i vagnen.
Det spelar liksom ingen roll i vilket sammanhang. Dödsmetalkonsert eller Konungens tal till nationen. Lufttrycksborr eller gatumusikant. " Jag heter Leo och jag sover mig igenom Ragnarök. bara jag får ha en napp i vagnen."
En annan är den att konversera med döda ting.
Inte som andar och spöken och sådana ting utan mer. Lampor, gardiner och en väldigt mönstrad filt. Han kan liksom hålla låda i en timma i sträck utan problem. Helt normalt. Inte alls objekt för analys. Än...
 
Idag ska vi till Farmor och sadla hennes kamphundshanne. Leo ska bli mördarhundsryttare när han blir stor.
Det ska pappa se till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: