Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Trendbrytare

Kategori: Allmänt

Inte fullt lika allvarligt som strejkbrytare i de flesta kretsar. Jag kan tänka mig att modebloggarna ser mig som satan efter det uttalandet, men på allvar. Vem fan bryr sig om dem?
Dagens brutna trend består hittills i en satsuma som jag tryckte in i ansiktet vid busshållsplatsen. Den var god.

Jag försöker att leva hälsosamt och ska försöka börja med att äta mera frukt. Tanken är att en fruktkost ska göra dagsstarten bättre för mina fysiska attribut och i längden få mina dagar att bli lättare att brottas med.
Brottning har aldrig varit min grej.
Efter att jag attackerat en medmänniska på öppen gata i Phnom pehns dåvarande backpackerkvarter blev jag varse att denne lilla britt bemästrade Ju-jitsu. Det gjorde lite ont men vi skrattade och blev fulla.
En liknande händelse utspelade sig på finnpråmen där jag hoppade på en vän. Mest för att pigga upp den något bakfulla stämningen ombord. Jag är ganska säker på att det lyckades.
Efteråt så kollade vi på Entombed och av någon märklig anledning (förmodligen sprit) så upptäckte jag halvvägs igenom konserten att alla i orkestern hade två huvuden. Ytterst besynnerligt tänkte jag och kisade mig igenom resten av föreställningen.

Återigen sitter jag på bussen igenom ett mörkt landskap på väg till jobbet.
Den trenden blir nog svår att bryta.

Hey ho, Let's go!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: