Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Årets farsa och lite annat dravel.

Kategori: Allmänt

Jag känner att jag blir antastat av valrörelsen. Inte på något gulligt och mysigt sätt heller.
Idag försökte moderaterna i kommunen pracka på mig en flaska vatten när jag i ensamt majestät strosade in i den lokala Ica-butiken. Ingen som helst hyfs. Ser jag ut som om jag skulle ha råd att leva i högerträsket längre? Jag gör mitt yttersta för att se ut som en inneboende på lugnets för helvete. 
 
Idag har jag och J varit inne på Astrids barnsjuka med minioren igen. Läget är nästintill oförändrat men jag tycker nog att läkaren gläntade lite på en ridå till normalitet och lugn i mitt hjärta.
Fortfarande vet ingen vad det är för något dom har sett på ultraljuden och magnetröntgen. För detta måste dom göra en biopsi och det har ännu inte fattats något sådant beslut. Det är en "enkel" grej att göra tydligen men den innefattar att söva pojken min och det känns inte jättebra.
Jag var nervös när dom skulle söva mig för några månader sedan. Det är ingenting jämför med den nervositet jag känner inför en eventuell nersövning av L.
 
Han pratar en del också. L alltså. Det känns som han är ljusår före där han borde vara. Kanske en gammal själ eller nått. Vi brukar diskutera det annalkande valet och en del musik. Han står ut med Leonard Cohen men är inget jättefan av Dismember. (Typiskt) The Congos fungerar men reggae är ju designat så att alla på hela jorden måste gilla det. 
 
Jag har lite funderingar och frågor angående det som händer i världen också men det tar vi vid ett annat tillfälle.
 
Min Mayhemskiva jag beställde var slutsåld på ginza så nu ligger hela ordern på is. Skitginza!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: