Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Luften är fri här i demokratins vagga!

Kategori: Allmänt

I dag är det valdag och därför ska vi prata om mina nojjor! Kul va?
 
Jag har som bekant blivit pappa på riktigt. Det är kul. I bland jävligt påfrestande för en kille som jag/mig. (välj det som är grammatiskt korrekt)
 
Nu har jag till exempel lyckats söva grabben utan kemikalier och våld och är jävligt nöjd med den prestationen. Dessvärre tror jag återigen att han slutat andas ungefär var 30:e sekund. 
Jag är galet nära på att köra in ett finger i näsan på honom bara för att få en reaktion. Hans bröstkorg rör sig lika lite som en jättesengångare. Det är inte mycket det.
 
För några dagar sedan bad jag E kolla till så inte grabben hade dött här i soffan. Hon gjorde som vilken syster som helst hade gjort i det läget. Ett finger i kinden tills han gjorde väsen av sig. 
-Närå han lever!
Jag ska konstruera någon form av cocktailpompom med fjäderben som jag kan ställa på magen hans när han sover så här djupt. Då borde man ju se minsta lilla rörelse. Grejen måste rent praktiskt vara känsligare än ett asplöv.
 
Jag ska nog fan försöka mig på att klippa hans naglar nu när han ligger här i bebiskoma. 
 
Återkommer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: