Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Perspektiv!

Kategori: Allmänt

Jag tänkte skriva några rader om de familjeorättvisorna som speglar det moderna folkhemmet och om valfångsterna utanför Grönlands ostkust men jag insåg snabbt att jag skiter lite i vilket just nu.
 
Jag har ont i huvudet. Är det då synd om mig?
Jag känner av en annalkande feber, det kliar lite i svalget och ögonen är röda och svider. Är det då synd om mig?
Jag arbetar något ofantligt mycket just nu. Säkert så mycket så det nya arbetarpartiet snart säger -STOPP! Är det då synd om mig?
Jag får en usel lön pga ja. Inte fan vet jag. Många läkarbesök har det ju faktiskt varit. Skulle ju kunna vara en bidragande faktor.
 
Så varför är det då inte ens lite synd om mig? (Jag vet. Jag kommer besvara mina egna frågor. Asdrygt liksom.)
 
Jag är man.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: