Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Dagen idag är en härlig dag!

Kategori: Allmänt

Jag har skjutit pistol idag. Eller flera faktiskt. Plural pistol.
En 22:a av tävlingsmodell. Jag vet faktiskt inte märket. Det kan ha varit en Luger.
En Sig Sauer 9mm. Standard tjänstevapen i Sverige.
En Glock 17 9mm. Klassiskt kompositpicka. Den fick jag skjuta en del med under värnplikten så det var som att återse en gammal trist polare.
En Colt 45. 1911 U.S.A.s mest klassiska picka och slutligen.
En 357 Magnum. 
 
Hihihihhihihihihi! 
Pang pang!
 
Det var en mycket underhållande och energigivande start på dagen.
Jag är väldigt nöjd med mina träffbilder med tanke på att jag inte skjutit sen sist jag var i Kambodja. Där är det inte riktigt samma förhållanden på skjutbanan. Lika roligt men lite konstigare stämning. 
30 grader varmt i ökenlandskap med skjutbanor uppbyggda av lättbetongblock och pressenningar på en gammal militärbas som stått sedan RK-regimen.
När man tömt ett magasin med A-K 47 och får frågan om man inte vill skjuta på en kyckling så vet man att det är dags att tacka för sig.
Inte riktigt samma förhållanden...
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: