Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Det här är ingen modeblogg.

Kategori: Allmänt

Jag undrar lite över antalet plagg man borde äga för att upprätthålla normen.

Min garderob består av en byrå och två små gulliga korgar.
i korgarna ligger det sorterat kalsongrelaterat och strumprelatetat Byrån innehåller resterande plagg i form av fyra hoodies, två stickade, någon sk. collegetröja, ungefär fem skjortor och en drös med tishor. Vidare i benkläder finns det fyra par långbraxar som inte längre används pga. peronlig vendetta, två par kortbyxor, ett par djinns och en kilt. Ja och så två kostymer. Dom hänger dock i klädkammaren tillsammans med triljoner klänningar, blusar, mamelucker och annat kvinnsaktigt.

Som ytterplagg använder jag tre jackor med variation. Tre. De är väldigt säsongsanpassade sådana. En för fimbul och mammutjakt, en för sverigeväder och en för syns skull.

Jag har observerat att många människor av det kvinnliga släktet slänger sig med väldiga variationer av just ytterplagg.
Hur många jackor är normen?

Jag bara undrar, vad är den nu?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: