Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

För det är ingen vanlig dag!

Kategori: Allmänt

Jo. En hel vanlig dag.
Jag gick och la mig före 23 igår. Det var skönt. Vaknade och gav L hans "nattflaska" kl. 23:45. Mindre skönt. Somnade om och dvalade iväg med Johmpa Blund till en tveeggad fantasivärld fylld av konstigheter. Vaknade igen av en napplös pojkvasker kl. 02:45. Vi hade båda svårt att somna om. Mamman snarkade. Pappan gnäller inte, då han brukar testköra motörsågen nattetid. Detta var bara ett konstaterande av fakta.
I vanliga fall brukar jag sova mig igenom belägringen och stormningen av Alamo men det har kommit att bli så att pojken väcker mig.
Sista gången tittade jag inte på klockan. Mamman var snabbare.
Pappan somnade om till tonerna av milt och sömnigt bebisgnäll.

Nu ska det arbetas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: