Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Inte för kräsmagade.

Kategori: Allmänt

Vem är pollenallergiker?
Jag tydligen.
Antingen det eller en ihärdig och årligen återkommande förkylning.
 
Igår kväll stod jag och frös i en skog med sotsvart smink runt ögonen och en yxa i näven. Som man gör.
Idag har jag en huvudvärk likställig med ett giljotinolycksfallsoffer, en näsa som är täppt och rinner som en påslagen ölkran, ögon som får hashrökare att vända sig om efter mig på gatan och till råga på allt så skiter jag något som närmast kan liknas vid stålgrå ubåtar.
Så! Varsågoda. En fullständig hälsodeklaration från mig till er.
 
Det jag skulle berätta var att vi för en tid sedan beslutade oss för att skaffa en "näskanna".
För er som inte vet ska jag förklara.
Man blandar ut en tesked salt i en halvliter vatten i denna kanna. Sedan sätter man kannans pip till ena näsborren och börjar hälla.
Syftet med det hela är att rensa ut näsgångarna antar jag.
Som ett fejslavemang.
 
Fram till idag så har ingen i familjen provat denna tingest men när jag nu lider så ofantligt mycket bestämde jag mig för att skölja ansiktet inifrån.
En ytterst intressant upplevelse måste jag säga.
Lite som att kämpa emot en medveten kallsup.
Naturligtvis så gör jag ju inte helt rätt. Det rinner ju ner en hel del pollensnor blandat med saltvatten i munhålan och därmed sväljs. Samtidigt byggs obehaget av en kallsup sakta upp. Inte som när man drar i sig en halv lunga poolvatten på en gång. Nej. Långsamt och lite trevande så man tror att det finns en chans att klara sig ur situationen med äran i behåll. 4,7 sekunder senare så har man svalt något kladdigt.
 
Det känns ändå ganska bra efteråt.
Jag kommer nog fortsätta att skölja kranen.
 
Kan olyckan så kan väl jag!?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: