Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Inte som alla andra.

Kategori: Allmänt

Eller exakt annorlunda. 
Dagen idag har varit en härlig sådan. Fylld av fart och fläkt. Dvs. det har blåst orkanvindar, jag har fått grus i ögonen och damm i munnen.
 
Jag skulle åka till en fotobutik och lämna in mina hipsterneggon på framkallning. Det skulle bli lugnt tänkte jag.
Vips så åkte hela familjen iväg och det blev en "thing" av dagen.
Ingen dålig sak alls men inte riktigt vad jag hade planerat.
L har iaf fått testa på hur det känns att spatsera runt i ett par snajdiga pjuck. Vi köpte inga. Han behärskar ju inte spatseringen på egna fötter riktigt än.
E som är fyllda sju tyckte att hon skulle ha skor med klack. HAHAHAHAHA! Jävligt troligt. Svårt att vara barn i klackskor tycker jag.
 
En uppkäftig gyrostallrik och lite mer grus och damm i slemhinnorna senare så stog jag i min väns vardagsrum och tittade på mina otroliga fotografier. Helt otroliga. Inte många bra men en del ganska dåliga. Fast den på riddarfjärden är jag nöjd med. Kallt var det.
 
Jag fick låna en blixt så att jag nästa gång kanske får ut fler än 15 bilder på 3 36-rullar. Att ljus är så jävla viktigt kunde väl inte jag veta?
Nu vet jag.
Ett nytt objektiv och en adapter är beställd. Lyckas jag inte fånga Lemmy med den utrustningen sadlar jag om och börjar samla insekter istället.
Dom ska sättas på nålar och ramas in i ett insektotek.
Mhm.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: