Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

KLOCKJÄVEL!

Kategori: Allmänt

Upp tidigt. Eller ja, ganska tidigt. 05:35 eftersom jag missade det första larmet. Bussen går från stationen kl. 06:03. 
Arbetspasset börjar ca 06:45, på eget bevåg. 
Sista ordersläpp för första budet är 08:15. Bilen går 09:00. I värsta fall ca 15 min. att plocka sista vågen. 
09:00 kommer nästa arbetsledare och avlöser undertecknad så jag kan börja plocka. 
Lunch ca. 11:47 och 30 min. framåt...
 
När jag kommer hem är klockan strax efter halv fem. En minut senare är klockan halv tolv och jag borde sovit för en timme sedan.
Vad fan är det som händer? Hur kan tiden släpa sig fram som en rådbråkad träl under arbetstimmarna? Men när det verkligen gäller, när man är hemkommen och vill ta det lugnt i soffan. Då ska det fan snurra på som Usain Bolt på metatjack.
Jävligt orättvist faktiskt.
 
Jag säger nej!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: