Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Palle ensam i hela världen.

Kategori: Allmänt

Nu är ju inte jag ensam i hela världen men, jag är den enda som är vaken i den här familjen.
Jag lyckades med bravur natta L medans nattningen av den något äldre E av förklarliga skäl tar lite längre tid. Det är mycket som ska bearbetas. Tydligen så mycket så mor och dotter fortsätter i drömlandet.
 
Nu har det då uppstått ett mindre dilemma.
Om jag inte väcker mamman så finns det viss risk att det får negativa följder för undertecknad. Om jag ger mig i kast med väckningsförsöket riskerar jag att väcka E istället vilket kan resultera i en uppskrämd tösabit, en onödigt arg mamma och en lillebror som sympativaknar av oväsendet när hans pappa kölhalas under en pulka i smågruset.
 
Nu tror jag mamman har vaknat.
Hon kom ut och lade sig här i soffan och drog en filt över sig. Jag antar att jag står för tébryggandet i afton.
 
I morgon ska jag aptera kärringfällor utanför dörren. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: