Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Pappas pojke!

Kategori: Allmänt

Jag har nattat min son. Det är oftast jag som gör det. Av förklarliga skäl naturligtvis. Han och hans syster ska sova vid samma tidpunkt och E är av naturen lite mer inne på att mamma ska natta henne. Konstigt vore det annars.
Hur som helst.
I mitt stilla sinne har jag fått för mig att pojken gillar när pappa sjunger för honom. (redan där vet vi ju att något inte står rätt till) De två sångerna jag har på min vaggviserepertoar är  Trollmors vaggvisa och Sov du lilla videung. Den senare kan jag bara första versen på och är väl kanske inte helt säker på den. Lite pinsamt kan tyckas eftersom vi har två giganorma sångböcker i lägenheten men, fakta kvarstår. Pappa sjunger inget vidare bra.
Detta till trots lallar jag på med en allt tyngre L på armen. (Fan vad de växer!) 
Efter kvällens videung utökade vi med blinka lilla stjärna. Pappan tänkte för sig själv att man kanske inte måste sjunga vaggvisor. Då sjöng vi I natt jag drömde. Den fungerade ganska bra. Det blev väldigt tunga ögonlock och det febrila svamlandet upphörde. När L fortfarande inte hade tuppat av vid slutsignalen så tog vi i.
Pappas pojke somnar gott till Personliga Persson. Han sov innan fyllan och hustrumisshandeln. 
 
Pappas pojke gillar också den flygande holländaren.
Det du mäster.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: