Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Reklam och lite annat strunt

Kategori: Allmänt

Jo det har inhandlats en sås.
Det är inte jag som köpt den. J har briljerat än en gång.
Min favoritkedja när det kommer till hamburgeresturanger har marknads och produktavdelningar som är toppade med genier.
Inte nog med att de marknadsför sig som Sveriges bästa. De har även börjat sälja sina egna produkter i dagligvaruhandeln.
Ni som har huvudet på rätt ställe förstår naturligtvis att det är MAX jag talar om.
 
Såsen som jag nu tänker sjunga om är ej av denna värld. Eller, ja. Det är den ju uppenbarligen eftersom jag inte besitter någon form av transcendental dimensionsportal.
Hur som helst.
Smaken tar mig tillbaka till en svunnen tid i mina tidiga barnaår. Det var grillfester på gårdsplaner med uppdukade långbord. Vi ungar sprang omkring skitiga och jävliga mellan de vuxnas platser och tittade med avund på hur spendrups 3 1/2:orna tömdes medans vi (om vi hade tur) fick dela broderligt på den stora glasflaskan coca cola och avsluta kvällen under en filt någonstans i närheten av en skål med grillchips.
Den påminner lite om något fantastiskt kryddsmör som måste ha varit allas favorittillbehör där i mitten på 80-talet.
Jag känner hur mina kalla fötter leker kull på grusvägen och  vi hoppar från balbanan på skullen rakt ner i löshöet.
(Varför det alltid fanns löshö på skullen trots att allting balades kommer jag aldrig att begripa)
 
Grym jävla sås helt enkelt.
 
Ha en grym kväll!
 
 
Grymt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: