Min värld är inte som din värld

Asatro, spindlar och örtmagi. Bland annat

Roligt nästan...

Kategori: Allmänt

Jag gillar att arbeta på våra olika avdelningar. Det ger mig en fin överblick av verksamheten och en insikt i alla olika arbetsuppgifters bra och dåliga sidor.
 
Idag har jag fått uppleva en dålig sida. 
Det tog mig tillbaks till tonåren och mitt första officiella arbete som reklamutdelare. Då hade jag hjälp av mamma när det kom till att blada skiten. Det hade jag inte idag. Fy fan säger jag!
Inte kul.
 
Nu var det ju inte alls det jag tänkte skriva om idag men en måste ju få vardagsgnälla av sig lite. 
 
Jag tänker klappa mig själv på ryggen lite  också och den här gången väljer jag att gå ut med det officiellt. 
Nikotinfri i två veckor. Mm. Duktig jag!
Dryg ska jag bli. Stå och hosta bredvid rökare och gnälla på snuslukten.
Man borde ju faktiskt göra det olagligt att lukta snus. Usch och fy!  Hehehe...
Nej så illa ska det inte behöva vara.
Jag tycker nog att pappa staten har lite för mycket förmynderi i sig för sitt egna bästa. Det kanske fungerade bra i folkhemmen men jag tror nog att folket börjar ledsna och ty sig lite mer till sin tysta lilla anarkist. Lite "sköter du ditt så sköter jag mitt"-tänk över det hela.
I och med att sprit och tobak finns tillgängligt på så många andra sätt än bolag och butik nu för tiden så tror jag stora fula statsmaskinen kommer tvingas släppa på tyglarna snart om de inte vill överskatta och förlora alla intäkter.
Tullen var så nöjda för några år sedan när de cannabisrelaterade beslagen minskat så drastiskt. Tacka fan för det när var och varannan Svensson listat ut att detta "ogräs" växer som fan både ute i naturen och hemma på fönsterblecket. 
Polisen var inte lika nöjda.
 
Nä. Snart är det jag som bygger kok och börjar göra finsprit.
Sådeså!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: